El termini per presentar la sol·licitud és d'un mes a partir de la data en què va tenir lloc l’assemblea de renovació de la junta.
El termini per presentar la documentació és de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà del dia en què es presenta la sol·licitud d'inscripció. Un cop generada la carta de pagament, s'ha de fer l'ingrés de la taxa en el termini de 10 dies hàbils. Si transcorregut aquest termini, no s'ha abonat l'import corresponent, s'entendrà la petició com desestimada i es tancarà el procediment.
Els estatuts de l'associació han d’haver estat declarats adequats a la legalitat i han d'estar inscrits en el Registre d'associacions.
Totes les composicions de les juntes de govern anteriors han d’estar inscrites en el Registre d'associacions.
21,85 €
El pagament de la taxa es pot fer als caixers automàtics Servicaixa o per internet, mitjançant l’opció de pagaments en línia del web de CaixaBank. Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant.
La justificació del pagament de la taxa només s'exigeix en el moment d'iniciar la prestació del servei. Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
En el cas de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Girona, a més de fer-hi el tràmit també s’hi pot pagar la taxa.

- Pas 1 Inscriure
- Pas 2 Consultar l’estat del tràmit
- Pas 3 Rebre resposta de l'Administració

Pas 1 Inscriure
Cal adjuntar a la sol·licitud:
- El certificat relatiu a l’acord de renovació total de membres de junta directiva (si els càrrecs han finalitzat el seu mandat), signat pel secretari i el president sortints i entrants.
- El justificant del pagament de la taxa si el tràmit és presencial.
Aquest tràmit es pot fer per internet només amb certificat digital.
Els documents que cal adjuntar a la sol·licitud els trobareu a l'apartat 'Presencialment'.
-
Sol·licitud presencial
[184,84 KB ]
-
Certificat de la renovació total dels membres de la Junta Directiva
[86,56 KB ]
Punts de tramitació
- Departament de Justícia
- Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a Tarragona
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a Girona
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a les Terres de l'Ebre
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a Lleida
- Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona
Per emplenar correctament el formulari heu de disposar del programari Adobe Reader (versió 9.1 o superior)
Consulteu com descarregar formularis en PDF
Consulteu com configurar l’Adobe Reader
A l'Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona es pot demanar cita prèvia per fer el tràmit i pagar-hi la taxa.
Es pot presentar a qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, d’acord amb el que estableix la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Pas 2 Consultar l’estat del tràmit
A través de La meva carpeta.
Punts de tramitació
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a Tarragona
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a Girona
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a les Terres de l'Ebre
- Serveis Territorials del Departament de Justícia a Lleida
- Departament de Justícia
- Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques
- Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona
Si us adreceu a Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques, cal que hi truqueu prèviament.
Pas 3 Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?
Un cop l'Administració ha rebut tota la documentació ajustada a la normativa vigent, el termini màxim que té l'Administració per fer efectiva la inscripció és de tres mesos.
Quina resposta es rep?
Si es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rebrà l'ofici de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques de notificació de la inscripció de la composició de la junta de govern. En canvi, si no es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rebrà l'ofici de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques de notificació de les correccions que cal fer per poder inscriure la composició de la junta de govern.
En ambdós casos, s’envia la documentació esmentada en els punts anteriors per correu certificat a l’adreça facilitada per la persona sol·licitant. També es pot recollir personalment als llocs esmentats a Punts de tramitació.
Data actualització 19.06.2017